De mest stillede spørgsmål
HVILKE KAFFEPUDER SKAL JEG VÆLGE, HVIS JEG IKKE KAN LIDE KAFFE, DER ER FOR STÆRK?

Hvis du ikke kan lide for stærk kaffe, så prøv SENSEO® CLASSIC

 

HVILKE KAFFEPUDER SKAL JEG VÆLGE, HVIS JEG VIL HAVE EN STÆRKERE KAFFE?

Hvis du kan lide stærkere kaffe, så prøv SENSEO® STRONG eller SENSEO® EXTRA STRONG, der giver dig en endnu mere intens oplevelse.

 

HVILKE KAFFEPUDER SKAL JEG VÆLGE, HVIS JEG VIL HAVE EN MÆLKEAGTIG KAFFE?

Hvis du foretrækker en kaffe med mælk, anbefaler vi, at du vælger kaffepuder fra vores mælkesortiment. F.eks. SENSEO® CAPPUCCINO eller SENSEO® CAFÉ LATTE.

HVOR MEGET KOFFEIN ER DER I EN SENSEO®-KAFFEPUDE?

Det er omtrentlige mængder, da de kan variere på grund af de naturlige forskelle i kaffebønnerne.
- Klassisk: mellem 70 og 90 milligram pr. kop
- Stærk: mellem 70 og 90 milligram pr. kop
- Koffeinfri: mindre end 1 milligram pr. kop
De ovenstående værdier er gennemsnitlige: De kan variere på grund af de naturlige forskelle i koffeinindholdet i kaffebønnerne.

HVORDAN KAN MAN SE FORSKELLEN MELLEM SENSEO®-KAFFEPUDERNE?

For at se forskellen mellem SENSEO®-kaffepuderne kan du tage et kig på forklaringen på bagsiden af kaffeposen. Ellers kan du også finde flere oplysninger om de forskellige varianter på vores hjemmeside.

HVOR KOMMER KAFFEN I SENSEO®-KAFFEPUDER FRA?

Kaffen i SENSEO®-kaffepuderne kan have forskellige oprindelseslande, f.eks. Brasilien, Guatemala eller Kenya.

ER SENSEO®-KAFFEPUDER KOMPOSTERBARE?

SENSEO® ønsker at bidrage til en mere bæredygtig planet ved at tilbyde industrielt komposterbare puder. SENSEO®-kaffepuderne overholder de europæiske standarder for industriel komposterbarhed (EN13432-standarden). Puderne består af 97,6 % kaffe, 1,7 % papir og 0,7 % tætningsmiddel fremstillet af et industrielt komposterbart materiale af vegetabilsk oprindelse (polymælksyre – PLA).

HVORDAN KOMPOSTERER JEG MINE SENSEO®-KAFFEPUDER?

Puderne er designet til at blive industrielt komposteret i henhold til internationale standarder. Hvis der er tvivl om hvorvidt din kommunes genbrugsplads vil acceptere Senseo kaffepuder i deres kommunale genbrugsplads, beder vi dig tjekke med dem.

KAN JEG GENBRUGE EN SENSEO®-KAFFEPUDE?

Nej, SENSEO®-kaffepuderne kan kun bruges én gang.

KAN JEG LAVE TO KOPPER MED ÉN SENSEO®-KAFFEPUDE?

Nej, hvis du vil lave to kopper kaffe, skal du sætte to kaffepuder i pudeholderen, medmindre du bruger 1 kaffepude af SENSEO® XL-varianterne

KAN JEG FYLDE EN STOR KOP KAFFE MED SENSEO®-KAFFEPUDER?

Du kan fylde et stort krus kaffe med SENSEO®-kaffepuder ved at sætte to kaffepuder i den dobbelte pudeholder. Se vores bryggevejledning for at få flere instruktioner til, hvordan du bruger din SENSEO®-kaffemaskine.

HVOR LANG TID TAGER DET AT TILBEREDE EN KOP?

Det tager under et minut at tilberede en kop.

KAN JEG LAVE FORSKELLIGE KOPPER EFTER HINANDEN?

Du kan tilberede forskellige kopper efter hinanden. Hvis du ønsker det, kan du bruge maskinen én gang uden at indsætte en pude mellem brugen af to forskellige puder. Det giver dig mulighed for at skylle den grundigt.

HVILKEN PUDEHOLDER SKAL JEG BRUGE?

Der er 2 forskellige pudeholdere.
1. Brug 1-kop pudeholderen til at lave 1 kop kaffe.
2. Brug 2-kop pudeholderen til at lave 2 kopper kaffe eller 1 kop kaffe med mælk.
Se vores bryggevejledning for at få flere instruktioner til, hvordan du bruger din SENSEO®-kaffemaskine.

HVOR BØR JEG OPBEVARE MINE SENSEO®-KAFFEPUDER?

Vi anbefaler, at du opbevarer dine SENSEO®-kaffepuder i en lukket pose et tørt og køligt sted efter åbning.
HVOR LÆNGE KAN EN ÅBNET POSE MED SENSEO®-KAFFEPUDER OPBEVARES
Vi anbefaler, at du bruger dine SENSEO®-kaffepuder inden for 2-3 uger efter åbning af posen.

HVORFOR LAVER MIN SENSEO®-MASKINE IKKE VARM KAFFE?

Hvis du har brugt din kaffemaskine i et stykke tid, og kaffetemperaturen falder, anbefaler vi, at du afkalker din maskine. Se vores afkalkningsvejledning for at få instruktioner til, hvordan du afkalker din maskine.
SENSEO®-kaffemaskiner er udviklet til at brygge kaffe ved den ideelle temperatur. Det er ikke muligt at justere kaffetemperaturen.
Tips og tricks til at sikre, at kaffetemperaturen er korrekt:
Brug tyndvæggede kopper. Tyndvæggede krus absorberer mindre varme end tykvæggede krus.
Sørg for, at kopstørrelsen svarer til mængden af kaffe. Brug ikke en stor kop til en lille mængde kaffe.
Hvis du drikker kaffe med frisk mælk, skal du forvarme mælken i kruset i mikrobølgeovnen.
Du kan forvarme systemet ved først at brygge en kop kaffe uden at sætte en kaffepude i pudeholderen. På den måde varmer du også koppen.
Afkalk regelmæssigt din SENSEO®-kaffemaskine.

HVORFOR LAVER MIN SENSEO®-MASKINE KUN EN HALV KOP KAFFE?

Er det første gang, du bruger din SENSEO®-kaffemaskine? Kontrollér i så fald, at skylleproceduren er udført korrekt. Skylleproceduren rengør indersiden af SENSEO®-maskinen og fylder kedlen med vand.
Hvis det ikke er første gang, du bruger din SENSEO®-kaffemaskine, skal du kontrollere følgende.
Er pudeholderen ren?
For at få en god kop SENSEO®-kaffe er det vigtigt at bruge rene pudeholdere. Der er en si i midten af pudeholderen. Sørg for, at denne si ikke er tilstoppet. Hvis hullet i midten af sien er tilstoppet, skal du bruge en børste til at rense hullet.
Fyldes kopperne mindre over tid?
Hvis du har bemærket, at mængden af kaffe i kopperne er faldet, siden du købte din SENSEO®-maskine, skal den afkalkes. Maskinen skal afkalkes mindst hver 3. måned. Hvis du forhindrer, at der dannes kalk i din SENSEO®-maskine, sikrer du, at du får maksimal volumen i koppen.

SENSEO®-maskinen kan have en teknisk defekt, der kræver undersøgelse.
SENSEO®-maskinen skal undersøges for at fastslå årsagen til problemet og finde den optimale løsning.
Vi anbefaler, at du returnerer til den forhandler, hvor du købte maskinen.

HVORFOR LAVER MIN SENSEO®-MASKINE KAFFE UDEN SKUM?

Hvis fraværet af skum ikke er relateret til kaffepuden, skal det kontrolleres, at det ikke skyldes en af følgende:
Kaffetuden, kaffeopsamleren og pudeholderen er snavsede. Skumlaget produceres i pudeholderen og kaffeopsamleren. Det er derfor vigtigt at holde disse elementer rene. Du kan rengøre alle dele i varmt vand med lidt opvaskemiddel eller i opvaskemaskinen.
Den måde, som puden er placeret på i pudeholderen. Hvis du ikke lægger puderen korrekt i holderen, kan vandet løbe langs kanterne af puden i stedet for over kaffen. Det reducerer mængden af skum på kaffen.

Sådan lægger du kaffepuderne korrekt:
Sørg for, at kaffen er jævnt fordelt i puderne.
Læg puderne med den buede side nedad i midten af pudeholderen.
Sørg for at bruge det korrekte antal kaffepuder, og tryk på den tilsvarende knap. Brug ikke den samme kaffepude to gange.

SENSEO®-kaffemaskinen skal afkalkes. En SENSEO®-kaffemaskine uden kalk garanterer et optimalt skumlag på din kaffe.
Hvis du får mere kaffe i koppen, men mindre skum, er pudeholderen beskadiget.

HVORFOR KAN JEG IKKE ÅBNE LÅGET PÅ MIN SENSEO®-KAFFEMASKINE?

Det skyldes en blokering af pudeholderen. Hvis filteret i pudeholderen er tilstoppet, er filtreringshovedet blokeret, og du kan ikke længere åbne låget.

Følg nedenstående procedure for at åbne låget, hvis det sidder fast:
Sluk for maskinen.
Løft grebet så højt som muligt, og vent mindst 24 timer. Dette kan kræve en vis kraft.
Fjern pudeholderen, og fjern tilstopningen fra sien ved at børste den med postevand eller komme den i opvaskemaskinen.
Tip: Sæt pudeholderen på din SENSEO®-kaffemaskine på plads, når du afkalker maskinen. Afkalkningsmidlet fjerner tilstopningen af sien.
Hvorfor er pudeholderen tilstoppet?
Mulige årsager kan være:
Du har ikke rengjort pudeholderen efter at have tilberedt en drik med en mælke- eller chokoladepude. Mælkerester kan stoppe det lille hul i pudeholderen.
Du har afkalket SENSEO®-kaffemaskinen uden at sætte en brugt pude i pudeholderen. Kalkaflejringer kan tilstoppe det lille hul.
Du har måske brugt en ødelagt pude. Kaffe kan tilstoppe det lille hul.
Mælke- eller chokoladepuder: Du kan kun sætte disse puder i den dobbelte pudeholder.

MIN SENSEO®-MASKINE LAVER SLET IKKE KAFFE, OG TÆND/SLUK-LYSET LYSER IKKE. HVAD SKAL JEG GØRE?

1. Kontrollér, at din SENSEO®-maskine er sluttet direkte til en stikkontakt
2. SENSEO®-maskinen kan have et elektronisk problem, der kræver undersøgelse.
Vi anbefaler, at du returnerer maskinen til den forhandler, hvor du har købt den.

HVORFOR VIBRERER MIN SENSEO®-KAFFEMASKINE SÅ MEGET?

Det er normalt, at SENSEO®-kaffemaskinen vibrerer en smule. Du kan reducere vibrationer ved at stille SENSEO®-maskinen på en stabil og plan overflade.

HVAD SKAL JEG GØRE, HVIS MIN SENSEO®-KAFFEMASKINE LÆKKER?

Hvis du bemærker, at der lækker kaffe eller vand fra din SENSEO®-kaffemaskine, skal du forsøge at lokalisere lækagen. Det er vigtigt, fordi den løsning, der skal anvendes, afhænger af lækagens placering.

Hvor kommer lækagen fra?
1. Nær filtreringshovedet/tuden.
Årsager og løsninger: Lækage nær bryggehovedet/tuden.
Sien i midten af pudeholderen er tilstoppet.
Fjern tilstopningen fra sien ved at skylle pudeholderen under rindende vand. Brug om nødvendigt en opvaskebørste, eller kom den i opvaskemaskinen.
Kaffetuden, kaffeopsamleren og pudeholderen er snavsede eller tilstoppede.
Alle disse dele kan rengøres i opvaskemaskine eller i varmt vand.
Puden/puderne er ikke placeret korrekt.
Kaffen bør være jævnt fordelt i puden.
Anbring puderne med den buede side nedad i midten af pudeholderen.

2. Nær bunden af vandbeholderen eller under maskinen.
Årsager og løsninger: Lækage nær bunden af vandbeholderen eller under maskinen.
Der er for meget vand i beholderen.
Fyld ikke vand i beholderen ud over det angivne maksimumniveau.
Vandbeholderen blev sat på plads igen for pludseligt. Hvis vandbeholderen sættes for hurtigt tilbage i maskinen, kan der løbe vand ud af beholderen.
Vandbeholderen er beskadiget/ødelagt.

HVOR LANG ER GARANTIEN PÅ MIN SENSEO®-MASKINE?

Garantiperioden for din SENSEO®-maskine er 2 år fra købsdatoen.


MIN SENSEO®-MASKINE ER STOPPET MED AT VIRKE OG ER STADIG DÆKKET AF GARANTIEN. HVAD SKAL JEG GØRE?

Vi anbefaler, at du returnerer maskinen til den forhandler, hvor du har købt den.

MIN SENSEO®-MASKINE ER STOPPET MED AT VIRKE OG ER IKKE LÆNGERE DÆKKET AF GARANTIEN. HVORDAN FÅR JEG DEN REPARERET?

Du kan få din maskine repareret på et af de autoriserede Philips-centre, som vil give dig en anslået pris (arbejdstid og reservedele)

HVOR KAN JEG FINDE REFERENCE- OG SERIENUMMERET PÅ MIN SENSEO®-MASKINE?

Disse numre er placeret under maskinen. Når maskinen vendes, skal det sikres, at vandbeholderen er tom. Modelnummeret står i øverste venstre hjørne. Serienummeret står i nederste højre hjørne.

HVAD ER UNDTAGET FRA GARANTIEN?

Skader, der skyldes forkert brug, dårlig vedligeholdelse (f.eks. at maskinen ikke er afkalket) eller skader, dækkes ikke af producentens garanti.

HVORFOR SKAL JEG VEDLIGEHOLDE MIN SENSEO®-MASKINE?

Det er vigtigt at afkalke din SENSEO®-kaffemaskine, da der dannes kalk med tiden. Hvis du ikke afkalker din maskine, kan dens drift og ydeevne ikke garanteres.

Andre fordele ved regelmæssig vedligeholdelse af din maskine:

Det forhindrer funktionsfejl og forlænger levetiden for din SENSEO®-kaffemaskine
Det sikrer en optimal mængde vand i koppen
Det sikrer en ideel kaffetemperatur
Maskinen støjer mindre, mens den brygger

Se vores afkalkningsvejledning for at få instruktioner til, hvordan du afkalker din maskine.

HVORDAN AFKALKER JEG SENSEO® KAFFEMASKINEN?

Se vores afkalkningsvejledning for at få instruktioner til, hvordan du afkalker din maskine.

HVOR OFTE SKAL JEG AFKALKE MIN MASKINE?

Vi anbefaler, at du afkalker din SENSEO®-kaffemaskine hver 3. måned med egnede produkter for at forlænge dens levetid og bevare den perfekte kaffesmag i hver eneste kop

HVAD BETYDER DET, NÅR KALK-INDIKATORLYSET LYSER?

Dette lys svarer til afkalkningslyset. Når dette lys tændes, betyder det, at det er tid til at afkalke kaffemaskinen. Det er vigtigt at bemærke, at ikke alle maskiner er udstyret med en afkalkningsindikator.

HVILKE DELE TÅLER OPVASKEMASKINE?

Vandbeholder + låg til vandbeholder
Kopholder + låg til kopholder
Drypbakke
Kaffetud + låg
Single-pudeholder
Dobbelt pudeholder

SKAL JEG TØMME BEHOLDEREN EFTER BRUG?

Det er ikke nødvendigt at tømme vandbeholderen efter hver brug. Hvis du derimod ikke bruger din maskine dagligt, kan det være at foretrække at fylde den med frisk vand før brug, da stillestående vand kan ændre smagen af drikken.

HVORFOR ER DER VAND I VANDBEHOLDEREN EFTER BRYGNING?

Maskinen bruger den helt rigtige mængde vand til brygning. Det er derfor normalt, at der kan være vand tilbage i beholderen efter brygning.

Opdag Senseo®

De lækreste kaffeopskrifter

Fordyb dig i Senseos verden