Det skyldes en blokering af pudeholderen. Hvis filteret i pudeholderen er tilstoppet, er filtreringshovedet blokeret, og du kan ikke længere åbne låget.
Følg nedenstående procedure for at åbne låget, hvis det sidder fast:
Sluk for maskinen.
Løft grebet så højt som muligt, og vent mindst 24 timer. Dette kan kræve en vis kraft.
Fjern pudeholderen, og fjern tilstopningen fra sien ved at børste den med postevand eller komme den i opvaskemaskinen.
Tip: Sæt pudeholderen på din SENSEO®-kaffemaskine på plads, når du afkalker maskinen. Afkalkningsmidlet fjerner tilstopningen af sien.
Hvorfor er pudeholderen tilstoppet?
Mulige årsager kan være:
Du har ikke rengjort pudeholderen efter at have tilberedt en drik med en mælke- eller chokoladepude. Mælkerester kan stoppe det lille hul i pudeholderen.
Du har afkalket SENSEO®-kaffemaskinen uden at sætte en brugt pude i pudeholderen. Kalkaflejringer kan tilstoppe det lille hul.
Du har måske brugt en ødelagt pude. Kaffe kan tilstoppe det lille hul.
Mælke- eller chokoladepuder: Du kan kun sætte disse puder i den dobbelte pudeholder.
MIN SENSEO®-MASKINE LAVER SLET IKKE KAFFE, OG TÆND/SLUK-LYSET LYSER IKKE. HVAD SKAL JEG GØRE?
1. Kontrollér, at din SENSEO®-maskine er sluttet direkte til en stikkontakt
2. SENSEO®-maskinen kan have et elektronisk problem, der kræver undersøgelse.
Vi anbefaler, at du returnerer maskinen til den forhandler, hvor du har købt den.